Fizyka dla programistów gier - David M. Bourg

Fizyka dla programistów gier - David M. Bourg
Stosowanie praw fizyki pomaga realistycznie i wiarygodnie modelować w grach, symulacjach i animacjach niemal wszystko, co wokół podskakuje, lata, toczy się, ześlizguje; ogólnie mówiąc, nie pozostaje w spoczynku. "Fizyka dla programistów gier" ma być punktem startowym dla osób zainteresowanych zapewnieniem tworzonym grom realistycznego działania opartego na stosowaniu zasad fizyki. Część pierwsza to przegląd podstawowych koncepcji mechaniki łącznie z pewnymi aspektami i problemami dynamiki ciał sztywnych, w tym kinematyki, sił i kinetyki. W części drugiej te koncepcje zostaną zastosowane do wybranych zagadnień świata rzeczywistego, np. lotu pocisków i samolotów oraz ruchu łodzi i samochodów. Część trzecia wprowadza symulacje w czasie rzeczywistym i pokazuje ich zastosowanie w grach komputerowych. Oto kilka elementów gier w których realizm znacznie wzrasta po zastosowaniu prawa fizyki: <ul> <li> trajektorie rakiet i pocisków, włączając w to efekt zużywania paliwa, <li> zderzenia obiektów, na przykład kul bilardowych, <li> stabilność samochodów na ostrych zakrętach podczas wyścigów, <li> dynamika łodzi i innych pojazdów pływających, <li> tor lotu piłki baseballowej po uderzeniu kijem, <li> charakterystyki lotu samolotów, <li> tor lotu karty do gry wrzucanej do kapelusza. </ul> "Fizyka dla programistów gier" nie jest przeznaczona dla ekspertów w dziedzinie fizyki, jednakże autor założył podstawową znajomość tej dziedziny na poziomie szkoły średniej. Potrzebna będzie także znajomość trygonometrii, rachunku wektorowego i macierzowego (informacje na ten temat zostały zawarte w dodatkach na końcu książki). Lektura książki wymaga także podstawowej znajomości klasycznego rachunku różniczkowego i całkowego.

AutorDavid M. Bourg
WydawcaHelion
ISBN8373611525
OkładkaMiękka
WymiaryB5
Ilość stron362
Data publikacji2003
Kategorieksiążki , informatyka , programowanie