Java. Tworzenie gier - David Brackeen, Bret Barker, Laurence Vanhelsuwe

Java. Tworzenie gier - David Brackeen, Bret Barker, Laurence Vanhelsuwe
<b> Wykorzystaj do tworzenia gier najpopularniejszy język programowania ery internetu </b> Java jest nowoczesnym i prostym językiem programowania zorientowanym obiektowo. Trudno nie doceniać jej zalet -- czytelna i zrozumiała składnia, uniwersalny, niezależny od platformy kod i przede wszystkich bezpłatny dostęp do doskonałych narzędzi programistycznych. Javę doceniło już wielu twórców oprogramowania, wśród których brakowało jednak twórców gier i aplikacji "rozrywkowych". Dotychczas w Javie tworzono jedynie proste układanki, gry karciane i łamigłówki lub nieśmiertelne aplety typu "padający śnieg", które przez długi czas straszyły nas z przeglądarek internetowych. Czas na zmianę! Wykorzystaj swoje umiejętności programowania w Javie, sięgnij po wiadomości zawarte w tej książce i napisz prawdziwą grę -- z grafiką, inteligentnymi przeciwnikami, wydajnym silnikiem 3D wspomaganym sprzętowo i przestrzennym dźwiękiem. "Java. Tworzenie gier" to książka o programowaniu gier, na jaką czekałeś. Zawiera zarówno opis podstawowych mechanizmów używanych w grach, jak i szczegółowe omówienie zaawansowanych technik. Dowiesz się, jak wykorzystać platformę Java 1.4 do tworzenia szybkich, pełnoekranowych gier akcji, przygodówek i trójwymiarowych strzelanek. Nauczysz się tworzyć wspomaganą sprzętowo grafikę, algorytmy sztucznej inteligencji i znajdowania drogi, realistyczne efekty dźwiękowe i mechanizmy obsługi gry dla wielu graczy. <ul> <li> Algorytmy wyświetlania grafiki 2D <li> Tworzenie interfejsu użytkownika z wykorzystaniem komponentów Swing <li> Programowanie efektów dźwiękowych działających w czasie rzeczywistym <li> Klient i serwer gry wieloosobowej <li> Wyświetlanie grafiki 3D <li> Mapowanie tekstur i symulacja oświetlenia <li> Drzewa BSP <li> Algorytmy detekcji kolizji i wykrywania drogi <li> Sztuczna inteligencja i tworzenie botów <li> Zapisywanie stanu gry <li> Optymalizacja kodu <li> System sterowania grą </ul> Udowodnij "fachowcom" krytykującym szybkość Javy, że nie mają racji. Napisz wspaniałą grę w Javie. W tej książce znajdziesz wszystkie wiadomości, które są do tego niezbędne.

AutorDavid Brackeen, Bret Barker, Laurence Vanhelsuwe
WydawcaHelion
ISBN8373614117
OkładkaMiękka
WymiaryB5
Ilość stron784
Data publikacji2004
Kategorieksiążki , informatyka , programowanie