Język Cg. Programowanie Grafiki w Czasie Rzeczywistym - Randima Fernando, Mark J. Kilgard

Język Cg. Programowanie Grafiki w Czasie Rzeczywistym - Randima Fernando, Mark J. Kilgard
Cg to kompletne środowisko programistyczne do szybkiego tworzenia efektów specjalnych i grafiki o kinowej jakości w czasie rzeczywistym dla wielu platform. Ponieważ język jest niezależny od sprzętu, programiści mogą pisać kod dla interfejsów OpenGL, DirectX oraz systemów Windows, Linux, Mac OS X, a także platform konsolowych, (Xbox) bez potrzeby korzystania z języka asemblerowego. Język Cg powstał w firmie NVIDIA Corporation przy bliskiej współpracy z firmą Microsoft Corporation i jest kompatybilny z OpenGL API oraz językiem HLSL dla biblioteki DirectX 9. Książka jest podręcznikiem przeznaczonym dla średnio zaawansowanych programistów. Opisuje ona zarówno sam język programowania Cg, jak i metody wielu składników nowoczesnych aplikacji bazujących na grafice trójwymiarowej. Prezentowane w książce zagadnienia to m.in.: <ul> <li> Historia języka Cg <li> Środowisko programistyczne Cg <li> Składnia Cg i słowa kluczowe <li> Przekształcenia w przestrzeni trójwymiarowej <li> Oświetlenie bazujące na wierzchołkach i pikselach <li> Interpolacja ujęć kluczowych i system kości <li> Mapowanie środowiska <li> Mapowanie nierówności <li> Mgła, światła reflektorowe, cienie <li> Zwiększanie wydajności </ul> "Książka ważna i na czasie: tworzenie tekstur proceduralnych na poziomie pikseli -- animowanych chmur, ognia, wody i wielu innych sztuczek -- nareszcie z ekranów kin przechodzi pod strzechy. Cała moc jest dostępna dzięki językowi przypominającemu język C, co otwiera nowy rozdział w grafice komputerowej. <i>Ken Perlin, Uniwersytet w Nowym Jorku</i>

AutorRandima Fernando, Mark J. Kilgard
WydawcaHelion
ISBN8373612416
OkładkaMiękka
WymiaryB5
Ilość stron312
Data publikacji2003
Kategorieksiążki , informatyka , grafika